Well-being

Kijken naar vlogs populaire bezigheid

Het kijken naar vlogs wordt steeds populairder. Vooral bij jongeren. Van de 18-34 jarigen heeft 82 procent weleens naar een vlog gekeken. Bij 50-plussers is dit met 45 procent minder dan de helft, meldt marktonderzoeker Multiscope.

2016-07-01 12:29:17 LELYSTAD - Enzo Knol mkomt aan op het vliegveld van Lelystad. De vlogger maakt voor de stichting Make-A-Wish, per helikopter een toer door Nederland en bezoekt vijf zieke kinderen. ANP JEROEN JUMELET

Enzo Knol is een bekende vlogger. ANP JEROEN JUMELET

Een vlog is een videodagboek. Het internetverschijnsel is een variant op het blog, dat voornamelijk tekst bevat. Multiscope deed onderzoek onder meer dan duizend Nederlanders. Eén op de drie kijkt minimaal één keer per maand een vlog. De populairste exponent van het vloggen is Enzo Knol. Eén op de vijf Nederlanders heeft weleens naar hem gekeken op YouTube.

Volgens het onderzoek worden vlogs vooral bekeken voor ontspanning en vermaak. Zes op de tien kijkers geven aan om deze reden te kijken. Een kwart kijkt ook om iets te leren en 22 procent zegt te kijken om inspiratie op te doen.

Ontvang GRATIS tips over gezond leven, recepten en trends.

Meld je nu aan voor de wekelijkse Gezondheid&Co email update en mis niets. Helemaal gratis in je inbox.

Reageer

Ga het gesprek aan (0 reacties)
Carina Twerda Carina Twerda is een enthousiaste redacteur die de veertig nadert. Schrijven, lezen en recepten uitproberen zijn haar hobby's. Je maakt haar dan ook ontzettend blij met een kookboek. Ook heeft ze onlangs haar wandelschoenen onder het stof vandaan gehaald en probeert ze meer te bewegen. Contact Mail Tweet Berichten 3615 Alle berichten van