Welk hartig broodbeleg is het gezondst?

Volkorenbrood bevat vezels en jodium. Stoffen die we echt nodig hebben. Of je ontbijt of lunch gezond is, hangt af van het beleg wat je op je brood doet. Hier vind je een overzicht van het aantal suikers en calorieën in hartig broodbeleg.

hartig broodbeleg

Hoeveel suiker en calorieën

Moet je om je suiker denken of wil je juist wat minder calorieën binnenkrijgen dan hebben wij een handig overzicht voor je met de hoeveelheid suikers en calorieën.

Gezond op brood

  • Vis (zoals makreel, haring, tonijn en zalm). Makreelspread is ook lekker en goed zelf te maken. Het recept
  • Zelfgemaakte hummus of een andere bonenspread zonder zout
  • Halvarine of margarine uit een kuipje
  • 20+ en 30+ kaas, zuivelspread, zachte geitenkaas, mozzarella en hüttenkäse
  • Ei (advies: 2 – 3 keer per week, voor vegetariërs 3 -4 keer per week)
  • Noten en notenpasta en pindakaas met 100% pinda’s of noten, zonder toegevoegd zout of suiker. Hier vind je een recept om zelf pindakaas te maken
  • Groente en fruit, zoals paprika, tomaat, avocado, banaan, aardbei en komkommer